DÜNYADA 50'YE YAKIN TÜRKİYE TİCARET MERKEZİ AÇILMASI HEDEFLENİYOR

TİM AŞ CEO'su Öztanyel: - "Kısa ve orta vadede dünya çapında 50'ye yakın Türkiye Ticaret Merkezi açılması hedefleniyor" - "Türkiye Ticaret Merkezleri sayesinde ihracatçı firmaların showroomlarının kira, tefrişat giderleri ile personel istihdamı yabancı ülkelerde desteklenerek önemli bir maliyet avantajı sağlanıyor" - İHKİB Başkan Yardımcısı Gültepe: - "Hazır giyim sektörü olarak 2-3 yıl içerisinde eski ihracat gücünün yakalanması amaçlanıyor. 5 yıl içerisinde bu alanda ABD pazarına olan ihracat hacminin 2 milyar dolara çıkarılması hedefleniyor"

NEW YORK (AA) - ÖVÜNÇ KUTLU - Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) iştiraki olan TİM Tanıtım Organizasyon İç ve Dış Ticaret AŞ (TİM A.Ş.) Üst Yöneticisi (CEO) Bahadır Öztanyel, kısa ve orta vadede dünya çapında 50'ye yakın Türkiye Ticaret Merkezi'nin açılmasının hedeflendiğini bildirdi.

Öztanyel, Ticaret Bakanlığı desteği, TİM AŞ koordinasyonunda New York'ta Hazırgiyim Sektörü Ticaret Merkezi'nin faaliyete başlamasıyla ilgili AA muhabirine değerlendirmelerde bulundu.

New York'un ticaret merkezi olan Manhattan bölgesinde Türkiye Ticaret Merkezi için kiralanmış olan binada, hazır giyim sektörü dışında ev tekstili, halı ve iş kontratları sektörlerine dair faaliyetlerde bulunulduğunu bildiren Öztanyel, ABD'de New York dışında Chicago'da kimya ve plastik sektörü için Ticaret Merkezi'nin faaliyete geçtiğini, gelecek dönemde sektörlerden gelecek taleplere bağlı olarak ABD'nin farklı eyaletlerinde Türkiye Ticaret Merkezlerinin açılmasının planlandığını bildirdi.

Türkiye Ticaret Merkezlerinin amacının, 365 gün açık showroomlar kurularak her ülkede alıcıya güven veren sürekli ulaşılabilir bir yer oluşturmak ve Türkiye markasını bir adım öteye taşımak olduğunu vurgulayan Öztanyel, şunları kaydetti:

"Türkiye'den bir heyet ABD'ye geldiği zaman 2-3 gün kalabiliyor. Ancak yabancı iş adamları bundan sonra da Türk firmalarına kolay ulaşarak sürekli takip edebilmek istiyor. Biz de bu amaçla 365 gün açık yerel showroomlar oluşturarak yabancı alıcılara talep ettikleri güven ve ulaşılabilirliği sağlıyoruz. Yabancı alıcılar, Türkiye Ticaret Merkezi'nde yer alan Türk firmalara her daim ulaşabilir, onlarla görüşebilir. TİM ve TİM AŞ olarak, Ticaret Bakanlığımızla beraber, Türkiye'nin 2023 stratejisine bağlı olarak, kısa ve orta vadede dünya çapında 50'ye yakın Türkiye Ticaret Merkezi açılması hedefleniyor. Sektörlerin taleplerine bağlı olarak açılabilen Türkiye Ticaret Merkezi için sektör nereyi takip ediyor, nerede markalaşabilir türünden sorulara cevap veren ihtiyaç analizine bağlı olarak, talep edilen ülkede ve şehirde uygun lokasyonu buluyoruz, kiralıyoruz ve orada Ticaret Merkezi açıyoruz."

 

"Global düşün, yerel ol"

Bahadır Öztanyel, Ticaret Bakanlığı'nın Yurt dışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliği'ne işaret ederek, tebliğ kapsamında Türkiye'deki ihracatçı firmaların ihracatının artırılmasının hedeflendiğini söyledi. Öztanyel, "Bunun arkasındaki kavram 'global düşün, yerel ol.' Böylece yabancı şirketler daimi olarak Türk firmalara ulaşabilsin." ifadelerini kullandı.

Öztanyel, Türkiye Ticaret Merkezleri sayesinde ihracatçı firmaların showroomlarının kira, tefrişat giderleri ile personel istihdamının yabancı ülkelerde desteklenerek önemli bir maliyet avantajı sağlandığını söyledi.

Ticaret Bakanlığı'nın teşviklerinden faydalanmak isteyen Türk firmalarının sektörleriyle ilgili olan ihracatçı birlikleri, sanayi ve ticaret odaları ve vakıflar gibi iş birliği kuruluşlarına gittiğini ifade eden Öztanyel, proje ile sektörel hareket etmenin getireceği güçten faydalanmanın amaçlandığını kaydetti.

 

"Amacımız, Avrupa'daki fikirlerimizi ABD'ye aktarmak"

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkan Yardımcısı Mustafa Gültepe de İHKİB'in ABD pazarına olan Türk ihracatını artırmayı amaçladığını söyledi.

Gültepe, 2002'de kotaların devreye girmesinden önce bu alanda ABD pazarına yaklaşık 1,5 milyar dolarlık Türk ihracatı olduğunu, kotaların ardından söz konusu ihracat hacminin düştüğünü ve şu anda 350-400 milyon dolara gerilediğini belirterek, şunları kaydetti:

"Tekrar eski gücümüzü kazanmak için Ticaret Bakanlığı'nın desteği, TİM'in organizasyonu, bizim de öncülük yapmamızla Türk tekstilinin nerede olduğunu göstermek için ABD'ye penceremizi açtık. Bulduğumuz pazarlama faaliyetleriyle beraber amacımız ihracatı artırmak. Avrupa'da çok güçlüyüz. Amacımız, Avrupa'daki fikirlerimizi ABD'ye aktarmak."

Hazır giyim sektörü olarak 2-3 yıl içerisinde eski ihracat gücünün yakalanmasının amaçlandığını vurgulayan Gültepe, 5 yıl içerisinde bu alanda ABD pazarına olan ihracat hacminin 2 milyar dolara çıkarılmasının hedeflendiğini bildirdi.

PAYLAŞ